مجله تازه ترین ها

مجله تازه ترین ها

مجله تازه ترین ها

مجله تازه ترین ها

مجله تازه ترین ها

۸ مطلب در آبان ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

فرمول محاسبه محیط و مساحت مستطیل
مستطیل از اشکال هندسی پر کاربرد می باشد در رشته ریاضی  فیزیک می باشد که به دلیل شکل ساده و پرکاربرد آن در صنایع مختلف، از شکل های پایه می باشد. با این وجود شکل مستطیل نوعی مربع است با این تفاوت که از 4 ضلع آن، 2 ضلع طول بیشتری نسبت به دو ضلع دیگر دارند و از طرفی از 4 اضلاع، 2 به 2 با یکدیگر موازی و در یک راستا قرار دارند.


با این وجود اگر قادر به حل مسئله ای که برای شما رخ داده است نیستید، در ادامه این گزارش از بخش تکنولوزی نمناک با فرمول های محیط و مساحت مستطیل آشنا خواهید شد. همراه ما باشید.

 

آموزش محاسبه مساحت مستطیل
برای محاسبه مساحت مستطیل نیز شما نیاز به محاسبه طول و عرض مستطیل دارید و بعد از این طول و عرض را بدست آوردید، آنها را با یک دیگر ضرب کنید تا به مساحت مستطیل برسید. بطور کلی فرمول مساحت مستطیل بر اساس شکل بالا در ذیل آورده شده است؛

 

محیط و مساحت مستطیل

آموزش محاسبه محیط مستطیل
برای بدست آوردن محیط مستطیل "rectangle " تنها چیزی که نیاز دارید ، محاسبه طول و عرض های مستطیل است که باید یک طول را به اضافه یک عرض کنید و سپس جواب بدست آمده را ضربدر 2 نمائید. اما بطور کلی فرمول محیط مستطیل مطابق شکل بالا در قسمت زیر ذکر شده است؛

2 × (A + B)

  • محسن عسگری
  • ۰
  • ۰

باید نباید های خوردنی دوران قاعدگی یا همان پریودی
نمی توان توصیف کرد که چه احساس سخت و خاصی در دوران قاعدگی به خانم ها دست می دهد . بعضی از خانم ها این دوران را بدون هیچ علائمی پشت سر می گذارند اما بعضی دیگر با درد ، دل پیچه ، سردرد و حالت تهوع شدید در این دوران درگیر هستند که خوشبختانه با رژیم مناسب غذایی می توان مقداری از این دردها را کاهش داد.
غذاهایی که در حال خوردن آن ها هستید، می تواند انقباضات عضلات را کاهش دهد و احساس التهاب و نفخ را در فرد پایین بیاورد و روحیه او را بهبود ببخشد برای همین دانستن خوب و بدهای تغذیه در این دوران اهمیت خاصی دارد پس برای آگاهی کافی بهتر است نکات مهم این بخش از نمناک را دانسته و رعایت کنید.

بروکلی و اسفناج

آیا از خستگی در دوران پریودی رنج می برید؟ اگر این چنین است، از کلم بروکلی استفاده کنید. می توانید بروکلی را گریل شده، جوشانده و یا سرخ کرده مصرف کنید. همچنین اسفنجان و یا اسموتی بروکلی نیز در دسترس است. اسفناج ها و بروکلی ها حاوی فیبر و اهن بالا هستند که کمبود آهن را به دلیل خونریزی در دوران قاعدگی جبران می کنند.

در بخش سلامت نمناک و در مطلب خواص کلم بروکلی گفتیم که بروکلی به سرعت بدن شما را تقویت می کند و همچنین احساس نفخ و جرمات نامنظم روده را کاهش می دهد. البته که نباید در آن زیاده روی داشته باشید زیرا باعث پرآبی بیش از حد بدن می شود.

پرتقال

پرتقال برای کاهش علائم قاعدگی بسیار مناسب است زیرا حاوی ویتامین D و کلسیم می باشد که می تواند اضطراب و افسردگی را از بین ببرد. پرتقال ها همچنین فیبر بالایی دارند و می توانند مشکلات گوارشی را برطرف کنند و آن ها همچنین دارای قند بالایی هستند و برای میان وعده بسیار مناسب می باشند.

هندوانه، انجیر و آلو

قند طبیعی موجود در این میوه می تواند مواد مغذی خارج شده از بدن را جبران کند . این میوه ها حاوی ویتامین هایی هستند که بدون شک از نفخ جلوگیری می کنند که اساس و پایه هندوانه از آب است و به آبرسانی بدن شما کمک می کند و درد آن را تا حد زیادی کاهش می دهد.

غذاهای مناسب برای دوران قاعدگی ؛ خوردنی های دوران پریود
سالمون

سالمون جدا از خواص زیاد به فرد کمک می کند تا راحت تر با دردها و انقباضات عضلات کنار بیاید. اسید چرب امگا3 موجود در ماهی حاوی آنتی اکسیدان ها است و خواص ضد التهابی دارد که می تواند رحم را آرام کند و درد و انقباضات را کاهش دهد. حال این سالمون را می توانید به هر روشی طبخ کنید. سالمون همچنین حاوی پروتئین بالا , ویتامین B، است که انرژی زیادی را به شما منتقل می کند.

غذاهای سرشار از منیزیم

برای کاهش التهاب در دوران قاعدگی و پریودی غذاهای سرشار از منیزیم مانند لوبیاها، موز، بادام زمینی، و... میل کنید .

بادام زمینی

انواع ویتامین ها

در دوران قاعدگی یا پریودی غذاهای حاوی ویتامین میل کنید . ویتامین E علائم سندرم پیش از قاعدگی را از بین می برد . ویتامین B6 می تواند به التیام التهاب و بهبود خلق و خو کمک می کند. ویتامین C و زینک نیز موجب سلامت تخمدان و دستگاه تناسلی خانم ها می شود.

شکلات تلخ

آیا به دنبال بهانه برای خوردن شکلات هستید ؟ اگر این بهانه را دارید، سعی کنید که این شکلات را در مواقعی مصرف کنید که خاصیت درمانی دارد چرا که شکلات یکی از بهترین ها برای از بین بردن درد قاعدگی و پریود است.

البته که باید از شکلات های شیرین کاکائوی دوری کنید زیرا حاوی مواد نگه دارنده و مصنوعی هستند . حتما به مغازه ای مراجعه کنید که مواد غذایی ارگانیک می فروشد و شکلات تلخ غیر فرآوری شده را از آن خریداری کنید.

موز

اگر از حرکات نامنظم روده رنج می برید یا هنگام قاعدگی و پریودی با مشکلاتی مثل اسهال مواجه می شوید، موز می تواند در این امر به شما کمک کند. میزان بالای منیزیم ، پتاسیم و فیبر حاوی موادی است که اثرات آرامش بخش روی روده و همچنین روحیه فرد دارد . منیزیم همچنین برای ریلکس کردن عضلات مناسب است و در نتیجه درد را کاهش می دهد.

آب

در دوران پریود و قاعدگی بدن از ترس اینکه آب کافی به آن نرسد در خود آب جمع می کند بنابراین مصرف آب در این دوران سبب می شود که بدن نیز آبی که در خود جمع کرده رها کند و التهاب کاهش یابد.

  • محسن عسگری
  • ۰
  • ۰

خواب آب:

رویاها فقط برای ما اتفاق نمی افتد، بلکه ما آن ها را ایجاد می کنیم.رویای آب به ویژه در طول سه ماهه اول چون کیسه آمنیوتیک با مایع پر می شود، شایع است.

روانشناسان بیان می کنند:" هر زمانی که ما رویایی در مورد مایعات و آب داریم معمولا احساسات انسان است که به شکل آب دیده می شود.اگر آب کثیف و یا تیره است، احتمالا به این معنی است که مطمئن نیستید چه احساسی نسبت به بچه دار شدن دارید. به طور مشابه، یک رویا در مورد موج سونامی که خارج از ساحل معلق است به این معنی است که یک تغییر احساسی در زندگی شما رخ می دهد.

خواب های مربوط به جنسیت کودک : 

بیایید این را کنار بگذاریم:رویاها، گوی های بلورین نیستند که به مادران جنسیت فرزندش را بگویند ؛ فکر کردن درباره جنسیت اساسا نشان می دهد که شما در مورد مسائل جنسیتی فکر می کنید.

خواب هایی در مورد بسته شدن نطفه:

در آغاز بارداری، خواب ها ممکن است در مورد بسته شدن نطفه باشد . در سه ماهه اول، نوزادان ممکن است شبیه حیوانات کوچکی که در طول دوره بارداری رشد می کنند، نشان داده شوند. به گونه ای که می توانید تقریبا به عنوان یک ارزش تکاملی به آن نگاه کنید، زیرا بارداری نه ماه زمانی است که یکی از گونه ها آماده محافظت و مراقبت از فرزندان خود می شود که در حال به دنیا آمدن است."

خواب های مربوط به تولد :

هنگامی که یک زن در سه ماهه سوم خود وارد می شود، ممکن است رویاهای بیشتری در مورد زایمان و تولد واقعی داشته باشد حتی اگر رویاها، تفاسیر  و تعبیر غیر واقعی یا مریضی باشند (مثل زایمان در فضای عمومی و دیدن اعضای بدن نوزاد که از زیر لباس بیرون می آیند). این تصویر ذهنی می تواند نشان دهد که یک زن نگران از دست دادن کنترل یا چیزهایی است که طبق برنامه پیش نمی رود. اما آن ها می توانند نشانه این باشند که او هیجان زده است تا بچه اش را ببیند.

کابوس ها در مورد آسیب فیزیکی به شما یا کودک :

هر فردی که از یک دوره عدم قطعیت، ترس یا تغییر می گذرد، می تواند کابوس ببیند، اما رویاهای ناخوشایند یا ترسناک در طول دوران بارداری شکل خاصی به خود می گیرند. زنان اغلب خواب می بینند که زندگی یا زندگی نوزاد خود را در شرایط حاد به خطر بیندازند.بسیاری از اوقات، بعد از اینکه مادران باردار با وحشت بیدار می شوند، می توانند نگرانی های خاصی را به خاطربیاورند.

برخی روانشناسان بر این باورند که خواب های دوران بارداری طبیعی و نشان از افسردگی پس از زایمان است به همین سبب بهتر است بیشتر مراقب خانم ها در دوران بارداری و پس از آن باشیم .

خواب دیدن زنان باردار

خواب های مربوط به زایمان حیوانات و یا اشیا بی جان :

درک کردن در مورد زایمان بچه گربه ها یا حتی یک مسواک اصلا عجیب نیست. این یک گرایش طولانی مدت در رویاهای دوران بارداری است . به نظر می رسد این فکرکاملا بدیهی یا نمادی از کودک باشد، اما بیشتر مردم آن را درک نمی کنند." آن ها واقعا فکر می کنند خواب دیدن حیوان بد و پیش بینی کننده اتفاق وحشتناکی است که رخ خواهد داد، در حالی که این یک آمادگی داخلی برای پرورش و مسئولیت های بارداری است.

خواب هایی درباره گرفتار شدن :

زنان حتی ممکن است  خواب به دام افتادن یا غرق شدن در آب را داشته باشند، که راهی برای مادر باردار است تا با نوزادش که در رحم گیر افتاده است، آشنا شود

هم چنین می تواند این باشد که شما وقتی به مادر می شوید آزادی خود را از دست می دهید. با این وجود، شما یک فرد وابسته دارید که باید به مدت 18 یا چند سال از آن حمایت کنید این تولد زندگی شما را تغییر می دهد.

فراموش کردن خواب های کودک :

اضطراب ناشی از بارداری می تواند باعث شود که زنان بدترین سناریوها را تصور کنند به طور تصادفی کودک را بدون مراقبت رها کردن این یک ترس طبیعی است و می تواند نتیجه افزایش مسئولیت والدینی باشد که با پدر و مادر شدن همراه است.

نیلسن بیان کرد:"من همیشه زنان را تشویق می کنم تا این رویاها را در سطح عاطفی تفسیر کنند، نه سطح محتوا".

  • محسن عسگری

پخش تراکت برای کسب و کارها

پخش تراکت برای کسب و کارها از جمله روش های کم هزینه و شایع تبلیغات در حال حاضر چاپ و پخش تراکت می باشد.

پخش تراکت برای کسب و کارها در تمامی دنیا همچنان به عنوان یکی از اصلی ترین بخش های تبلیغات در دنیای تجارت در نظر گرفته میشود.

پخش تراکت  برای کسب و کارها جهت افزایش مشتریان شما از جمله بهترین راهها میباشد که به شما کمک میکند با کمترین هزینه ممکن به هدفتان که جذب مشتری است برسید.

اصول پخش تبلیغات کاغذی در تهران

تبلیغات کاغذی در تهران را می توان به گونه های مختلفی انجام داد . باید این نکته را بدانیم که این شیوه تبلیغاتی تنها شامل پخش تراکت نمی باشد و می توان تبلیغات در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی را نیز جز تبلیغات کاغذی در تهران در نظر گرفت.

تاثیر تبلیغات شبکه های اجتماعی و فضای مجازی به گونه است که صاحبان کسب و کار کوچک و بزرگ در کوتاه مدت هیچ گونه باز خوزدی را نخواهند داشت و باید دارای صبر باشند ولی قطع به یقین در دراز مدت و گذشت زمان تبلیغات شبکه های اجتماعی و فضای مجازی تاثیر شگرفی در کسب و کار مدیران خواهد داشت و شاهد رشد در کسب و کار و افزایش مشتری خواهند بود.

اگرچه هزینه های کلی در تبلیغات شبکه های اجتماعی و فضای مجازی قابل مقایسه با تبلیغات پخش تراکت نمی باشد و تبلیغات شبکه های اجتماعی و فضای مجازی به مراتب گران تر از تبلیغات پخش تراکت است، ولی تبلیغات شبکه های اجتماعی و فضای مجازی تاثیر گذاری خاص خودش را دارد.

البته که بازخورد چاپ تراکت گلاسه جهت تبلیغات در تهران به مراتب بهتر از چاپ تراکت تحریر است ولی از آنجایی که هدف از تبلیغات کاغذی در تهران تبلیغات ارزان است لذا هر چه می توان باید هزینه ها را پایین آورد و این کار را باید با کمترین هزینه ها انجام داد.


چاپ جهت پخش تراکت

پخش تراکت از جمله روش های تبلیغاتی کم هزینه ولی پر بازده است که اکثر کسب و کار ها در ایران و سایر نقاط جهان از آن استفاده میکنند.

برای آنکه کار پخش تراکت شما بهتر شود نیاز است که نکاتی را راجع به نوع چاپ تراکت بدانید. ای کار باعث میشود در انتاب نو چاپ تراکت با دقت بیشتری عمل کنید که…

شرکت ماندگار چاپ جهت پخش تراکت، شرکت ماندگار در پخش تراکت پیشتاز میباشد و تجربه طولانی مدت ما در کار پخش تراکت باعث خواهد شد تا شما به نتیجه ی دلخواهتان که کسب مشتری بیشتر است برسید.


تبلیغات با پخش تراکت حرفه ای

تبلیغات با استفاده پخش تراکت پخش تراکت یکی از شیوه های متداول برای تبلیغ و معرفی محصولات می باشد.

ما در ادامه این مطلب هدف را بر این امر قرار داده ایم تا شما را با شیوه های مهم تبلیغات با پخش تراکت آشنا کنیم.

افراد بسیاری از این روش برای توسعه و پیشرفت کار خود استفاده می کنند. مخصوصاً در نمایشگاه های مختلف بیش تر شرکت های تجاری از چاپ و پخش تراکت استفاده می کنند و اتفاقاً نتیجه بسیار مطلوبی نیز به همراه دارد.

پخش تراکت در نمایشگاه

این شیوه پخش  توسط شرکت توزینو به انواع مختلف انجام میگیرد. پخش تراکت شرکت ها به صورت معمولی که فقط تراکت به دست مخاطبان هدف داده میشود.

اهمیت پخش تراکت در نمایشگاه پخش تراکت در نمایشگاه، ماندگار با وجود داشتن  تجربه بلند مدت در حوزه پخش تراکت در نمایشگاه های تهران به ویژه نمایشگاه بین المللی، قادر است پرسنل آموزش دیده خود را در اختیار مشتریان محترم پخش تراکت قرار داده و نتیجه موفق آمیزی را برای کسب کار مشتریان محترم  به ارمغان بیاورد.

عنوان نویسی در تراکت

البته سعی کنید در این مورد افراط بیش از حد به خرج ندهید چرا که ممکن است موجب شود که حتی اشخاصی که مخاطبین هدف شما هستند تمایلی به مطالعه آگهی از خودشان نشان ندهند.

همان طوری که بیان کردیم عنوان نویسی برای تراکت یک دروازه برای ورود مشتری و مخاطب به حساب می آید و باید طوری نوشته شود که آنها را میخکوب و مجذوب خودش کند و برای این کار می توانید نام گروه مخاطب تراکت تبلیغاتی را هم ذکر کنید.

به طور مثال اگر محصول شما برای کودکان ساخته شده است می توانید در عنوان یا تیتر تراکت، مادران را مخاطب خودتان قرار دهید.

بهترین روش پخش 

مخاطبان هدف خود را تعین کنید: یکی از مهمترین قسمت های پخش تراکت این است که شما تشخیص دهید که مخاطبان هدف شما جهت پخش تراکت چه کسانی هستد و این هم با توجه به نوع کسب و کار شما مشخص میشود. استخدام پخش تراکت

شیوه های موثر پخش تراکت شیوه های موثر پخش تراکت امری است بسیار ضروری که بسیاری از افراد و کسبه به دنبال آن هستند برای ادامه این مطلب نکاتی را فراهم کرده ایم که با استفاده از آنها میتوانید به خوبی به این امر پی ببرید.

 

منبع : https://pakhshmandegar.ir/

  • محسن عسگری
  • ۰
  • ۰

کسب‌وکار خانگی ، نیاز امروز اقتصاد ماست و در این مطلب می‌خواهیم ۲۰ ایده برای راه‌اندازی این نوع بیزینس را با هم بررسی کنیم. اما فعلاً این داستان را بخوانید:

اکرم خانم ترشی‌های خوشمزه‌ای درست می‌کند. یکبار یک ظرف برایمان آورد ولی دفعات بعدی، از لبنیاتی حسن آقا که سر خیابان است، ترشی‌هایش را خریدیم!

۴- تولید محتوای نوشتاری
اگر اهل نوشتن هستید، ولی نمی‌خواهید کتاب بنویسید، می‌توانید از این توانایی‌تان برای تولید محتواهای متنی استفاده کنید. این محتواها به درد سایت‌ها و مجلات مختلف می‌خورد.

سایت‌های اینترنتی و نشریات معتبر و خوب، برای اینکه طرفدار بیشتری داشته‌باشند، باید مطالب دست اول بنویسند. بنابراین اگر مطالب شما باب میل مخاطب آنها باشد، حاضرند پول خوبی برای نوشته‌های شما بپردازند.

۵- ترجمه
خیلی از افرادی که در دانشگاه، رشته زبان انگلیسی خوانده‌اند، دنبال کار می‌گردند و خیلی از سایت‌ها و نشریات معتبر هم دنبال مطلبی خوب برای انتشار!

فکر نمی‌کنید چیزی این وسط گم شده؟! بله. درسته. ارتباط مترجم‌ها و زبان‌خوانده‌ها با سایت‌ها و نشریات.

اگر زبان‌تان خوب است و می‌توانید متون انگلیسی را به‌صورت روان ترجمه کنید، یک فرصت ارزشمند دارید. قدرش را بدانید و برای کسب درآمد از آن، اقدام کنید.

۶- خدمات مربوط به تایپ و صفحه‌آرایی
اگر از جلوی دانشگاه‌ها رد شده باشید، دفاتر فنی‌ای را می‌بینید که یکی از خدماتشان تایپ است. اگر در خانه کامپیوتر دارید و توان تایپ با نرم‌افزار word ، یعنی یک فرصت عالی برای شما. اگر خوب کار کنید، حتی می‌توانید کسب‌وکارتان را گسترش دهید و خودتان کار را بگیرید و به افراد دیگری واگذار کنید.

این مطلب رو هم از دست ندید:
  چطور جزء کارآفرینان شکست خورده نباشیم؟!
صفحه‌آرایی یک کار تخصصی‌تر است که معمولاً با نرم‌افزار InDesign انجام می‌شود و ناشرها یا نویسندگان کتاب، مشتری شما خواهند بود.

می‌توانید این مهارت را یاد بگیرید و از خانه، کسب درآمد کنید.

از وقتی همسرش از دنیا رفته، خودش را با همین کارها سرگرم می‌کند. مگر بد است؟ تازه یک پولی هم در می‌آورد و کمک خرجش است.

رضا، پسر طبقه بالایی‌مان، تازه درسش تمام شده و همیشه در خانه است. اوایل می‌گفتند بی‌عرضه است و در خانه مانده! بعدها گفتند که زرنگ بوده و توانسته در خانه، کار کند و پول در بیاورد.

رضا، طراح سایت است و با چند شرکت نرم‌افزاری، همکاری می‌کند.

اکرم خانم و رضا، شاید اسمش را ندانند، ولی هر کدامشان یک کسب‌وکار خانگی ایجاد کرده‌اند و مشغول درآمدزایی هستند.

راستی این کسب‌وکار خانگی اصلاً یعنی چه؟
خیلی از محصولات، باید در کارخانه یا کارگاه‌های صنعتی تولید شوند. مثل تولید رنگ‌های صنعتی. یا خودروسازی که نیازمند دستگاه‌های بزرگی است.

اما خیلی از محصولات و خدمات را می‌توان در واحدهای مسکونی و منازل هم تولید و ارائه کرد. مثل فعالیت‌های مرتبط به صنایع دستی، پرورش گیاهان، تولید مواد غذایی، فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی، خدمات دیجیتالی و …

پس اجازه بدهید تعریف ساده خودمان را داشته باشیم:

به کسب‌وکارهای تولیدی یا خدماتی که در محیط خانه انجام می‌شود، کسب‌وکار خانگی می‌گویند.

بعد از انقلاب صنعتی، تصور غالب این بود که باید کارها را در کارخانه‌ها انجام داد و خانه، فقط برای استراحت و بودن با خانواده است.

اما مسائلی مانند وضعیت بد اقتصادی، رکود، گران‌شدن انرژی و یا آنچه در حال تجربه‌اش هستیم – همه‌گیری ویروس کرونا – باعث شد که توجه به کسب‌وکارهای خانگی، بیشتر شود و خیلی‌ها علاقمند راه‌اندازی این نوع کسب‌وکار باشند.

کسب‌وکار خانگی یا خانوادگی؟
کسب‌وکار خانگی با خانوادگی فرق دارد. کسب‌وکار خانوادگی، محدود به خانه نیست و می‌تواند در یک کارخانه خیلی بزرگ هم انجام شود.

ولی در کسب‌وکار خانگی، ممکن است اعضای خانواده هم مشارکت داشته باشند، ولی مهم، انجام دادن آن در خانه است.

تمرکز ما در این مطلب، کسب‌وکار خانگی است؛ یعنی تولید یا خدمتی که در محل سکونت شما قابل انجام است.

کسب‌وکار خانگی
کسب‌وکار خانگی
شاید شما هم علاقمند باشید تا یک کسب‌وکار خانگی برای خودتان ایجاد کنید. بنابراین در این سری از مطالب، ایده‌هایی را با هم مرور می‌کنیم که می‌تواند باعث ایجاد یک کسب‌وکار خانگی برای شما شود:

۱- تولید صنایع دستی
خانم‌های ایرانی اکثراً هنرمندند. ولی شاید یادشان برود که هنرشان، چقدر ارزشمند است. شاید چون دور و برشان پر از چیزهای هنری است. یکی از این هنرها، کارهای دستی و یا صنایع دستی است.

بافتن چیزهای مختلف (از شال و کلاه تا قالی) ، دوختن لباس‌های محلی ، ساخت عروسک‌های پارچه‌ای، ملیله دوزی، منجوق دوزی، گلدوزی و … کارهای ارزشمندی است که طرفدارهای خودش را دارد.

اگر شما هم از این هنرها در خودتان دارید، به شما تبریک می‌گوییم!

۲- آموزش
بعد از شیوع کرونا، اولین جاهایی که تعطیل شدند، مدارس و دانشگاه‌ها بودند. پس نیاز به آموزش چه می‌شود؟ راستش شما باید زحمتش را بکشید!

در مورد آموزش، برداشت اولیه، دروس مدرسه و دانشگاه است. بنابراین شاید خیلی‌ها چون مدرک مرتبط با آموزش این حوزه‌ها را ندارند، نخواهند وارد این بخش شوند. ولی موضوع چیز دیگری است!

در مورد دروس مدرسه و دانشگاه، لازم نیست شما حتماً معلم مدرسه و یا استاد دانشگاه باشید. اگر بتوانید مطلبی را به سادگی به دیگران آموزش دهید، کافی است.

یکی از مراجعین من که دانشجوی سال دوم دانشگاه است، به دنبال ایده‌ای برای کار بود. وقتی به او ایده تدریس خصوصی دروس دبیرستان را گفتم، خیلی استقبال کرد.

اما غیر از آموزش دروس مدرسه، موارد خیلی زیادی هم هستند که شما می‌توانید آموزش دهید.

مثل آموزش آشپزی، عکاسی، مهارت‌های زندگی، مهارت‌های فردی، آموزش کار با یک نرم‌افزار خاص و …

آدم‌ها همیشه دوست دارند پیشرفت کنند و راه پیشرفت، از آموزش می‌گذرد. بنابراین صنعت آموزش، همیشه طرفدار دارد و می‌توانید از این فرصت برای درآمدزایی استفاده کرد.

پیشنهاد مهم:

قبل از شروع کار آموزش، حتماً دوره «استاد آنلاین» را ببینید تا دچار مشکل نشوید.

۳- نویسندگی
اگر شما دست به قلم هستید، باید به شما تبریک گفت. فرصت‌های زیادی پیش روی شماست.

می‌توانید کتاب خودتان را بنویسید. اگر خوب کار کنید، کم‌کم شناخته می‌شوید و از فروش کتاب‌هایتان درآمد خواهید داشت.

چه کسی این روزها کتاب می‌خواند؟ خیلی‌ها! این چه سوالی است؟! لطفاً زبانتان را گاز بگیرید!

مخصوصاً بعد از کرونا، طرفدارهای کتاب، بیشتر هم شده‌اند.

با چه موضوعی بنویسم؟ این سوال مهم و بزرگی است و می‌تواند شامل عناوین زیادی شود. زندگینامه و خاطرات، شعر، تحقیق، داستان، فیلمنامه، آموزش و …

چطور شروع کنم؟ کلاس‌های زیادی برای آموزش نویسندگی ایجاد شده‌اند. در اینترنت هم مطالب زیادی در مورد روش‌های نوشتن کتاب هست. نگران نباشید. کتاب نوشتن هم راه دارد!

۱۲- برنامه‌نویسی برای وردپرس
این ایده، ترکیب دو ایده قبلی است. مورد اولی که در موردش صحبت کردیم، راه‌اندازی سایت با وردپرس بود. اگر با وردپرس آشنا باشید، می‌دانید که بخشی از قدرتش را از افزونه‌های بیشمارش و بخشی دیگر را از قالب‌ها و پوسته‌های زیبایش می‌گیرد.  

مثلاً اگر بخواهید در سایت‌تان، یک فرم «تماس با ما» ایجاد کنید، می‌توانید از یک افزونه برای این کار استفاده کنید و یا اگر از ظاهر سایت‌تان خسته شوید، می‌توانید به سادگی یک قالب دیگر را جایگزین قبلی کنید.

اما مشکل از جایی شروع می‌شود که افزونه‌ها و پوسته‌های موجود، جوابگوی نیاز ما نباشند.

اینجاست که اگر شما کمی برنامه‌نویسی و کار کردن با وردپرس را بلد باشید، می‌توانید وارد ماجرا شوید و با انجام کارهای سفارشی، مشتری‌های فراوانِ این بازار را خوشحال کنید!

۹- فعالیت‌های مرتبط با خوردنی‌های خاص
اگر از ایده درست‌کردن ترشی، مربا، لواشک و … بگذریم، می‌توانید کارهای خلاقانه و خاصی در این زمینه انجام دهید.

مثلاً این روزها خیلی‌ها تمایل ندارند از کیک‌های آماده کارخانه‌ها به بچه‌هایشان بدهند. حوصله درست‌کردن کیک و شیرینی هم ندارند. تبریک می‌گویم، یک فرصت خوب منتظر شماست!

می‌توانید با تهیه کیک و شیرینی خانگی، جماعتی را خوشحال کنید!

و یا افراد زیادی رژیم‌های غذایی خاصی دارند که درست کردن غذاهایشان حوصله و وقت می‌خواهد. و چون این روزها حوصله و وقت، کالای گرانبهایی است، شما می‌توانید با صرف حوصله، وقت و مهارت خودتان، به آنها کمک کنید و پول در بیاورید.

۱۰- طراحی و راه‌اندازی سایت
شاید بگویید ما کجا و طراحی سایت کجا. اما عجله نکنید؛ چرا که من می‌خواهم نقشه یک گنج زیبا را نشان‌تان بدهم!

خیلی از سایت‌های معمولی (مثل سایت‌های خبری و اطلاع رسانی، سایت‌های شخصی و شرکتی و …) با روشی نسبتاً ساده و با یک موتور محرکه مشترک به نام «وُردپِرِس» ایجاد شده‌اند. اگر بخواهم غیرفنی و غیرتخصصی صحبت کنم، وردپرس (wordpress)، مثل یک نرم‌افزار است که از آن برای طراحی سایت استفاده می‌کنند. و باید بگویم سایت‌هایی که با وردپرس ایجاد می‌کنند، کاملاً زیبا و حرفه‌ای هستند.

اما چرا وردپرس را پیشنهاد دادم؟ چون برای راه‌اندازی سایت با وردپرس، لازم نیست از کدهای سخت کامپیوتری، چیزی بدانید. وردپرس در چندگام و خیلی سریع، یک سایت عالی برایتان می‌سازد. کافیست کمی وقت بگذارید و کار کردن با وردپرس را یاد بگیرید.

راستی شاید بپرسید نقشه گنجش چی شد؟!

اگر شما بتوانید به کمک وردپرس، سایت راه بیندازید، علاوه بر اینکه می‌توانید برای خودتان سایت بزنید، می‌توانید برای دیگران هم همین کار را بکنید و پول خوبی کسب کنید. از گنج‌تان لذت ببرید!

برای آشنایی با وردپرس، می‌توانید همین الان دوره طراحی سایت بدون کدنویسی را ببینید:

راه‌اندازی سایت بدون کدنویسی

۷- عکاسی
اگر یک دوربین نیمه‌حرفه‌ای دارید، می‌توانید به‌عنوان یک شغل خانگی به عکاسی هم فکر کنید. لازم نیست که حتماً آتلیه عکاسی و یا تجهیزات گران قیمتی داشته باشید. می‌توانید مخاطب خودتان را تعریف کنید. مثلاً عکاسی از بچه‌ها، حیوانات خانگی، مهمانی‌ها و مراسم‌های کوچک، عکاسی از خانم‌های باردار، عکاسی از پرسنل شرکت‌ها و …

یک نوع دیگر هم این است که با کمی خلاقیت و آموزش، فضایی را برای عکاسی صنعتی در خانه‌تان ایجاد کنید و از محصولاتی که دیگران تولید می‌کنند، عکس بگیرید.

یک ایده بکر هم مربوط می‌شود به استارتاپ‌هایی که این روزها اسمشان را زیاد می‌شنویم. شاید آنها هم نیاز به عکاسی داشته باشند. مثلاً سایتی که کارش فروش ملک است، نیاز دارد که تصاویر خوبی از خانه‌هایش در سایت بگذارد.

فروشگاه‌های صنایع دستی هم همینطور. اگر یک رستوران، عکس‌های خوبی از غذاهایش منتشر کند، قطعاً سفارشات بیشتری خواهد داشت. موافق هستید؟

کار در منزل
کار در منزل
۸- خیاطی
از زمان آدم و حوا، نیاز به خیاطی و دوخت لباس، احساس می‌شد! و در این زمانه، اگر از خیاطی سررشته دارید، می‌توانید نوع مشتریان‌تان را خودتان انتخاب کنید: کت‌وشلوار مردانه، لباس رسمی زنانه، لباس شب و مجلسی، ترمیم لباس‌ها، دوخت لباس بچه‌گانه و …

برای مشتری‌ها هم می‌توانید از همسایه کناری شروع کنید و حتی کارهایتان را به دورترین شهرها هم ارسال کنید.

۱۰ ایده دیگر برای راه‌اندازی کسب‌وکار خانگی :
۱۱- برنامه نویسی
راهکار قبلی برای کسانی بود که بدون دانش فنی می‌خواستند وارد این حوزه شوند. اما اگر برنامه‌نویسی بلد باشید، شما همه ابزارهای لازم را برای کار کردن و پول درآوردن از خانه را دارید!

سایت‌های تخصصی، نرم‌افزارهای کامپیوتری و نرم‌افزارهای موبایلی که هر روز بر تعدادشان افزوده می‌شود، محتاج توانایی شما در برنامه‌نویسی هستند.

برنامه‌نویسی از دو راه می‌تواند برای شما پولساز شود:

راه اول- نوشتن و فروش تعدادیِ برنامه‌هایی که دیگران به آنها نیاز دارند.
مثلاً اگر برنامه‌ای برای موبایل بنویسید که طرفدار داشته باشد، می‌توانید نرم‌افزار (اپلیکیشن) ِتان را در محل‌های فروش نرم‌افزار (مثل کافه‌بازار و اپل‌استور) قرار دهید و از هر فروش آنها، کسب درآمد کنید. بنابراین اگر ۵۰۰۰ اپلیکیشنِ ۵۰۰۰ تومانی بفروشید، ۲۵ میلیون تومان درمی‌آورید!

راه دوم- انجام کار برای دیگران.

مثلاً شرکتی که می‌خواهد یک نرم‌افزار برای خودش داشته باشد، به کمک شما نیازمند است.

می‌توانید برای گرفتنِ کار، از سایت‌های واسطه‌ای مثل «پونیشا» و «انجام میدم» استفاده کنید. 
 

  • محسن عسگری

چرا: برای اینکه بتوانیم در مقابل ویروس، مقاوم‌تر باشیم، باید وضعیت جسمی‌مان را تغییر بدهیم.
ویژگی‌های جسم ایده‌آل و تغییر یافته: ورزیده‌تر، قوی‌تر، …
چطور: با تغییر سبک زندگی و رژیم غذایی، ورزش کردن و …
از لحاظ ذهنی و یا سایر موارد چطور؟ نمی‌دانم. شما ببینید که چه شرایطی دارید و آیا لازم است که تغییری رخ دهد؟

و بعد از موارد درونی:

بشر، موجودی است اجتماعی!

این اجتماعی بودن شامل ارتباطات ما با افراد خانواده، دوستان و اجتماع می‌شود.

آیا ارتباطات ما خوب است؟ آیا دیگران از مصاحبت با ما لذت می‌برند؟ آیا آنها دوست دارند رابطه‌شان را با ما حفظ کنند؟ آیا ما دیگران را دوست داریم؟ آنها هم ما را دوست دارند؟

آیا نیاز است که چیزی تغییر کند؟

برای این تغییر، چه چیزهایی باید یاد بگیرم؟

و بشر، برای حفظ بقاء و تامین نیازهای اولیه‌اش باید تلاش کند.

ما که نمی‌خواهیم یک آدم بی‌مصرف باشیم! پس باید به فکر کسب‌وکار و پول درآوردن هم باشیم!

پس بیایید روش‌های کسب درآمدمان را بررسی کنیم:

ما از چه راه‌هایی پول در می‌آوریم؟ آیا به اندازه کافی پول در می‌آید؟

آیا راضی هستیم از شرایط؟ اگر نه، چه مشکلی هست؟ چه چیزی مانع درآمد بیشتر ما است؟ چه چیزهایی را باید تغییر دهیم؟

آیا باید روش کسب درآمدمان را کلاً عوض کنیم و یا باید بخشی از روش‌ها را اصلاح کنیم؟

چه چیزهایی نیاز دارم برای این تغییر؟ چه چیزهایی را بلد نیستم؟

چه کسانی می‌توانند برای عوض کردن شرایط کمک کنند؟

خلاصۀ روش تغییر:
۱ – اگر از چیزی راضی نیستیم و می‌خواهیم آن را تغییر دهیم، اول باید ببینیم دقیقاً چه موضوعی نیاز به تغییر دارد؟

خودمان؟ ارتباطات‌مان؟ شرایط کاری؟ و …

۲ – برای درک بهتر مشکل، باید نمایی از دنیای بدون مشکل، ایده‌آل و تغییر یافته را برای خودمان تصور کنیم. آن شرایط دوست‌داشتنی برای من، چه شکلی خواهد بود؟

۳ – در مرحله بعد، باید کمی عمیق‌تر به بخش مشکل‌دار نگاه کنیم و با سوالاتی مثل «چه‌چیزی، چرا، چطور، چه‌کسی، کجا، چه‌زمانی» لیستی از موارد نیازمند تغییر را شناسایی کنیم.

۴ – حالا که شرایط موجود و ایده‌آل را شناسایی کرده‌ایم، باید بررسی کنیم که برای اعمال تغییرات، به چه منابع، امکانات و اطلاعاتی نیاز داریم؟ مثلاً به حمایت خانواده، به همت خودم، به اطلاعات یک مشاور، به همراهی یک دوست، به آموزش روش انجام یک کار مشخص و ….

۵ – قدم بعدی، برنامه‌ریزی است. کدام منبع را چطور، کجا، چه زمانی، توسط چه کسی، فراهم خواهم کرد؟

۶ – باید برنامه‌ای که ریخته‌ایم را اجرایی کنیم.

روزهایی که اوضاع، خیلی سخت می‌شود، آن وقت‌هایی که دلمان می‌خواهد با یکی درد و دل کنیم و از زمین و زمان گلایه داریم، آن زمانی که شاید به این سوال فکر کنیم که چگونه در شرایط سخت زنده بمانیم ، معمولاً از طرف مقابل‌مان می‌شنویم که «غصه نخور؛ سخت نگیر؛ درست میشه و … »

ولی واقعاً قرار است چیزی درست شود؟

عزیزی که از دست رفته، بر می‌گردد؟ کسب‌وکاری که ورشکسته شده، بازهم رونق می‌گیرد؟ دلی که شکسته، خوب می‌شود؟ سرمایه‌ای که نابود شده، جایگزین می‌شود؟

نمی‌دانید از کجا بروید و حتی شک دارید که آفتاب فردا را خواهید دید یا نه؟

چگونه در شرایط سخت زنده بمانیم ؟
حالا اگر نوری از دوردست ببینید، چه می‌شود؟

خستگی رنگ می‌بازد، تشنگی فراموش می‌شود و احتمالاً چشم‌هایتان بهتر می‌بینند. پاهایتان با توانی دوباره، به سمت نور حرکت می‌کنند و در همان حال، تصویر یک پناهگاه با غذایی گرم را هم در ذهنتان تصور خواهید کرد.

هیچ چیز در آن برهوت عوض نشده؛ فقط امید به شما برگشته.

 امید، معجزه می‌کند. امید، می‌تواند معجزه این روزهای ما باشد.

با امید، می‌توانیم از این گذرگاه تاریک عبور کنیم و به فرداهایی روشن‌تر برسیم.

کلیپ کوتاه زیر در مورد فردی است که با وجود مشکلاتی که داشته، توانسته امیدش را حفظ کند و به مسیرش ادامه دهد:


اگر فیلم برای شما نشان داده نشد، می‌توانید در سایت تد ببینید.

تاب آوری موش‌های امیدوار
اجازه بدهید داستانی تکراری ولی فوق‌العاده ارزشمند را برایتان بگویم.

دانشمندان، تعدادی موش را در استخر آبی انداختند تا میزان استقامت آنها را قبل از غرق‌شدن اندازه‌گیری کنند. مشاهده شد که حدوداً ۱۵ تا ۲۰ دقیقه طول می‌کشد که موش‌ها دست از تقلا بردارند و غرق شوند.

در آزمایش دوم، تعدادی موش دیگر را در آب ریختند؛ اما کمی قبل از تمام‌شدن مقاومت‌شان (۱۵ دقیقه) آنها را از آب نجات دادند.

و در آزمایش سوم، بازهم همان موش‌های نجات‌یافته را در آب انداختند و در کمال تعجب دیدند که این بار موش‌ها حدوداً ۱۷ ساعت دوام آوردند!

موش‌ها امیدوار بودند به آمدن دستی نجات‌بخش و این امید، توان آنها را برای ادامه‌دادن، به شدت افزایش داد.

چگونه در شرایط سخت زنده بمانیم ؟
ما موش نیستیم! ولی می‌توانیم امیدوار باشیم!

حتی اگر دستی نیاید که ما را نجات دهد، بازهم فرصت بیشتری خواهیم داشت برای پیدا کردن راه‌حل. و شاید در همین مدتی که ما دوام آورده‌ایم، شرایط تغییر کرد و بهتر شد.

امیدواری، اول قدم برای تاب‌آوری است.

و بعد از آن، باید به فکر راهکار بود.


چگونه در شرایط سخت زنده بمانیم ؟
بعد از امید
جمله کلیشه‌ای این روزها این است که همه چیز عوض شده. پس شما هم باید عوض شوید.

گفتنش ساده است ولی راستش اجرا کردن این دستور ساده و تغییر، کار هر کسی نیست.

پس بیایید در مورد این صبت کنیم که چطور می‌توان تغییر کرد و اصلاً چه چیزهایی را باید عوض کرد؟ چه چیزهایی؟

همیشه به ما می‌گویند باید تغییر کنیم ولی نمی‌گویند چه چیزهایی باید تغییر کند. شاید حلقه مفقوده ماجرا در همین «چه چیزهایی» باشد!

راستش را بخواهید، در بیشتر مواقع، چیزی درست نمی‌شود!

ولی خب، چه انتظاری باید از طرف مقابل داشت؟ بگوید تازه کجایش را دیده‌ای؟ این اول بدبختی‌هایت است!؟

می‌خواهم از کالای کمیاب این روزها صحبت کنم: از امید.

و اینکه آیا امید، اصلاً کاری هم برایمان می‌کند؟

دو نظر متفاوت در شرایط سخت:
وقتی در شرایط سختی گرفتار می‌شویم، معمولاً افراد دو نظر متفاوت در مورد امید دارند:

دسته‌ای می‌گویند بیهوده امید دادن، کار را بهتر نمی‌کند که هیچ، باعث می‌شود فرد، به چیزی که وجود ندارد امید واهی ببندد و آن واکنش سریع و نجات‌بخشی که باید داشته باشد را هم، دیگر بروز ندهد.

دسته دیگری می‌گویند اگر امید نباشد، انگیزه‌ای برای بلندشدن و ادامه‌دادن نیست. پس بگذار امیدوار کنیم؛ حتی به چیزی که نیست.

آیا دسته سومی هم هست؟

من اما می‌خواهم از دسته سوم بگویم.

به نظر من، هر دو گروه، تا حدی درست می‌گویند. امید واهی، بی‌فایده است؛ اما بدون امید هم نمی‌توان برخاست و ادامه داد.

به اعتقاد من ِ دسته سومی، باید امیدوار بود. اما نه به درست شدن رویایی و بی‌دردسر همه چیز. مانند فیلم‌های تلویزیون که در سکانس آخر، همه با هم خوب می‌شوند و حتی اوضاع از روز اول هم بهتر می‌شود!

باید امیدوار بود؛ اما به همت و تلاشِ سازندۀ خودمان.

باید امیدوار بود؛ به اینکه اگر من ادامه دهم، احتمالاً کمک هم از راه می‌رسد؛ ولی برای کسی که توقف کرده، خبری از کمک نیست.

گم‌شده در بیابان
تصور کنید که در بیایانی تاریک و سرد، بدون وسایل مورد نیاز، تنها مانده‌اید و راه را هم بلد نیستید. خسته، تشنه و گرسنه. چشم‌هایتان به سختی جایی را می‌بینند و پاهایتان به سختی قدم برمی‌دارند. ابرها جلوی نور ستاره‌ها را گرفته‌اند و صدای زوزه گرگ‌ها از دور دست به گوش می‌رسد.

قدم اول تغییر
برای اینکه تغییر کنیم، اول باید ببینیم چه چیزی هستیم؛ چه چیزهایی داریم و چه مواردی باید تغییر کنند. در واقع باید آگاهی خوبی نسبت به شرایط فعلی داشته باشیم.

به‌عنوان بشر، ما ترکیبی هستیم از جسم، ذهن، روح، نگرش، باورها، اطلاعات و …

حالا بهتر می‌توانیم به خودمان نگاه کنیم. نه؟

و حالا برای تغییر دادن خودمان، می‌توانیم خیلی ریزتر و اجرایی‌تر، هر بار فقط به یکی از این عوامل توجه کنیم، به‌عنوان مثال:

آیا لازم است که جسم‌مان را تغییر دهیم؟ اگر بله، چرا؟ جسم جدیدمان چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد و چطور می‌توانیم به آن وضعیت جسمی برسیم؟

اگر بخواهیم این مورد را با شرایط کرونا بسنجیم، شاید پاسخ برای بعضی از ما، بله باشد.

  • محسن عسگری

مهاجرت از طریق کار ( مهاجرت کاری ) یکی از انواع مهاجرت است که برای دست یافتن به شغل بهتر انجام می‌شود. امااین نوع مهاجرت از کسانی که برای ادامه تحصیل و یا سرمایه گذاری اقدام می کنند معمولا نگران کننده تر است .

شاید بهترین نقطه ی شروع برای مواجه شدن با این مساله سرچ نرخ بیکاری در گوگل باشد .

وضعیت رقابتی شرکت ها در آن کشور 
قوانین و سیاست های کشور  و روش برخورد آنها با افرادی که به کشور مهاجرت کرده اند .
این مطلب رو هم از دست ندید:
  آیا شما قابلیت رشد و ارتقا را دارید؟
برای مهاجرت کاری به کشورهای مختلف معمولا سه روش کلی وجود دارد .

با سرچ  واژه unemployment rate در گوگل می توانید به اطلاعات به روز و قابل اتکایی در زمینه میزان بیکاری در کشورهای مختلف دسترسی پیدا کنید .

طبیعی است که شانس پیدا کردن در کشورهایی که عدد بیکاری در آنها کم برای مهاجرین بیشتر است .کشورهایی که شاخص بیکاری آنها کمتر از 8% است ، احتمالا انتخابهای بهتری می توانند باشند .

نرخ بیکاری در هر کشوری،در زمانهای مختلف و حتی در استانهای مختلف هر کشور ممکن است متفاوت باشد.

برای انتخاب کشور یکی از شاخص های مهم می تواند این شاخص یعنی میزان بیکاری افراد در آن باشد .

این مطلب رو هم از دست ندید:
  مسیری که سرنوشت شما را تعیین خواهد کرد!
3.مهاجرت از طریق برنامه های نیروی متخصص
مهاجرت کاری افراد متخصص شامل روش سومی هم به نام   نیروی متخصص (Skilled Worker) می تواند باشد .

در این روش شما وارد یک برنامه امتیازبندی مهارتی می شوید و بر اساس چهار فاکتور اصلی سن، مدرک تحصیلی، مدرک زبان و سابقه کار امتیازاتی دریافت می کنید. اگر امتیاز شما به حد نصاب مناسب برسد می توانید برای این روش درخواست دهید. مزیت بزرگ این روش این است که از ابتدای ورود، اقامت دائم کشور مقصد را دریافت می کنید و خیالتان از بابت ماندن در آن کشور راحت خواهد بود. طبیعی است که برای دریافت این سبک از مهاجرت نیاز به مهارت های کافی ومناسب برای آن کشور ضروریست .


در جمع آوری اطلاعات و نیز تصمیم گیری لطفا حتما توجه به درستی و همچین به روز بودن اطلاعات توجه کنید .

اگر این مطلب برای شما مفیدواقع شد ، آنرا ادامه خواهیم داد ، لطفا اگر شما هم در این زمینه تجربه ای دارین ، منابعی می شناسید که یم تواند برای بقیه مناسب باشد و یا سوالی دارین در بخش کامنتها مطرح کنید …

شاخص مهم بعدی موقعیت تخصص ما در آن کشور است .ما حتما باید بررسی کنیم  که با توجه به مدارک و تحصیلات و تخصص هایی که داریم ، چه موقعیت هایی را می توانیم در آن کشور داشته باشیم . 

به اعتبار نتایج جستجو دقت کنید!
در جستجوی اطلاعات و آمار لطفا ، سایت های مهاجرت را به هیچ عنوان ملاک تصمیم گیری قرار ندهید و حتما خودتان شاخص های مهم تصمیم گیری تان را در سایت های مهم معتبر به زبان انگلیسی جستجو و بررسی کنید .× بستن هشدار
کار کردن خارج از کشور
برای اینکه به کار در خارج از کشور بهتر فکر کنیم لازم است نکات زیر را بررسی کنیم:
نرخ بیکاری در کشوری که قصد مهاجرت به آن داریم.
موقعیت شغل مادر آن کشور
سطح تکنولوژی در آن کشور
وضعیت اقتصادی کلی در آن کشور و وضعیت در صنعت و بخش مربوط به تخصص و حیطه ی مربوط به ما

1.دریافت پیشنهاد شغلی یا جاب آفر
اگر شما از یک کارفرمای معتبر در کشور دیگری پیشنهاد شغلی داشته باشید، می توانید با نامه ای که از کارفرمای خود می گیرید و تهیه دیگر مدارک لازم، برای دریافت ویزای کشور مقصد اقدام کنید. هر کشور در این زمینه قواعد و اصول مخصوص به خود را دارد که شما و کارفرمای مورد نظرتان باید آنها را رعایت کرده باشید. طبیعی است که این موضوع بر حسب تخصص و مهارتها و مدارکی که شما دارین میتواند بر اساس نیازهای آن شرکت و کشور اتفاق بیافتد و اگر آن شرکت و کارفرما معتبر ومناسب باشد یکی از آسانترین راههای مهاجرت کاری ست . البته این بخش اگر معتبر باشد را حتما باید به شکل جدی بررسی  کرد.

در کشورهای مختلف شرایط کارفرمایی که می تواند برای شما پیشنهاد شغلی ایجاد کند متفاوت است و لازم است حتما به شکل دقیق این موضوع هم در نظر گرفته شود .

2.ویزای جستجوی کار
بعضی از کشورهای دنیا با توجه به اینکه در زمینه های شغلی خاصی با کمبود شدید نیروی کار مواجه هستند، برای متقاضیان مختلف ویزای جستجوی کار (Job Seeking Visa) صادر می کنند. مزیت این روش این است که شما تا قبل از دریافت ویزا نیازی به پیدا کردن کارفرما ندارید و می توانید بدون داشتن جاب آفر ویزای کشور مقصد را دریافت کنید. این نوع ویزا در کشورهای مختلف و برای تخصص های مختلف شرایط مختلفی دارد و در حال حاضر که کرونا به اقتصاد تمام کشورها لطمه زده است کاهش پیدا کرده است . اما به هرحال یکی از روشهای قابل بررسی و تامل است .
 

  • محسن عسگری

از همین امروز تقویم محتوایی خود را به کار گیرید.
با تمام شدن فرآیند تدوین تقویم تولید محتوا، شما تقویمی با جزییات تولید محتوا برای اکثر روزها، هفته ها و حتی ماه های پیش روی خود خواهید داشت (اگر به یکسال رسیدید، که چه بهتر!). دیگر سرصبح که کار خود را آغاز می کنید، دغدغه یافتن موضوع برای تولید محتوا نخواهید داشت. حال برای رسیدن به اهداف بازاریابی جاذبه ای خود یک تقویم مشخص دارید.

در قدم اول برای ثبت برنامه های انتشار محتوای خود می توانید از جدول تقویم گوگل ویا برگه های اکسل (Microsoft Office Excel Worksheet) استفاده کنید. برای بازه های زمانی پیش رو برنامه ریزی کنید . بهتر است بتوانید برای سه ماه پیش روی خود برنامه داشته باشید. لزومی به عجله نیست و گام به گام پیش روید. کم کم سعی کنید این برنامه را توسعه و به یک برنامه شش ویا حتی یکساله تبدیل کنید.

تاریخ های موجود بر روی تقویم تولید محتوای خود را با اقدامات مشخص پر کنید؛ اقداماتی نظیر به روزرسانی وبلاگ ویا رسانه های اجتماعی بطور روزانه، انتشار یک فایل صوتی (پادکست) ویا ویدیوی جدید به طور هفتگی، انتشار یک کتاب الکترونیکی ویا میزبانی یک وبینار به طور ماهیانه. به همین ترتیب برای سایر محتوا و بازه های زمانی ادامه دهید. برای هر تاریخ مشخص، عناوین، سرفصل ها و پرسونای مدنظر خود را هدف قرار دهید. هدف، ایجاد یک ترکیب مناسب از محتواهای متنوع، عناوین و پرسوناها می باشد تا اطمینان حاصل کنید همه ی بخش ها را به خوبی پوشش داده اید.


به کلمات کلیدی در سئو (بهینه سازی موتورهای جستجو)، مراحل چرخه خرید، فراخوانی برای مشارکت (Call-to-Action) ویا دیگر اهداف بازاریابی جاذبه ای سازمان دقت کنید.

یکایک محتواهای تولید شده توسط شما می بایستی اهدافی که پیشاپیش برنامه ریزی کرده اید را در خود گنجانده باشند.


حواستان به تاریخ های مهم و یا حوادث بیرونی باشد که موقعیت هایی کلیدی برای عناوین و شکل های مشخصی از محتوا می باشد.

برای مثال، کسب و کارهایی که به طور مستقیم با مصرف کنندگان روبرو هستند می توانند تعطیلات رسمی نظیر نوروز، مناسبت هایی نظیر شب چله، عیدهای مذهبی و سنتی ویا روز مادر را مدنظر قرار دهند و محتواهایی را تدارک ببینند که مناسب با حال و هوای فصلی باشد.

اگر تعدادی از فضاهای تقویم و جدول تولید محتوای شما خالی است، چه بهتر! خوب است که همواره کمی فضای انعطاف پذیری برای بهره برداری از اخبارها و موضوعات صدر رسانه و ناگهانی که در طول سال از راه می رسند، داشته باشیم. حتی اگر برای چنین روزهایی خبری تازه از راه نرسید ویا برنامه خاصی برای روزهایی در هفته نداشتید، با یک نگاه به تقویم محتوایی خود، آنچه تاکنون انجام دادید و در شرف شکل بخشیدن هستید را خواهید یافت. حداقل بهره ای که از تقویم محتوایی در چنین مواقعی می برید، داشتن انتخاب های گزیده تر و مشخص تری خواهد بود و نیازی نیست مابین انبوهی از گزینه ها سردرگم شوید.

به دنبال فرصت هایی برای استفاده مکرر از محتواهای خود باشید. برای مثال انتشار یک مقاله جدید یا گزارش تحقیقاتی می تواند ارزشی معادل ایجاد پست های متنوع در طول هفته های متمادی را داشته باشد. به طوریکه هرپست که در یک هفته منتشر می کنید، نقل قسمتی از گزارش کامل و جامع را به همراه داشته باشد.


برای هر نوع محتوا نظیر پست وبلاگ، وبینار، کتاب های الکترونیکی، ویدیو و…، یک قالب جداگانه مدنظر قرار دهید. به این ترتیب می توانید اطمینان حاصل کنید که برای هر نوع محتوا به اندازه کافی کار کرده اید و آن را به درستی میان پرسوناهای مخاطب خود و مراحل مختلف چرخه خرید انتشار داده اید.


از طرف دیگر کسب و کارهای B2B (کسب و کارهایی که با سایر کسب و کارها در ارتباط هستند) می توانند نمایشگاه های مهم صنعتی را که می خواهند در آن شرکت کنند، زیر نظر داشته باشند. این سازمان ها می توانند پیشاپیش برنامه ریزی های انتشار پست های وبلاگ، یادآوری رخدادهای مهم، ویا انتشار ویدیوهایی که در رخداد پیش رو تولید خواهند کرد را انجام دهند.

یک چرخه ی دریافت بازخورد و اصلاح ایجاد کنید. نتایج اهدافی را که برای بازاریابی خود چیده اید از نظر بگذرانید. بررسی کنید برای دستیابی به جه میزان ترافیک، چه تعداد مشتریان راغب و چه تعداد مشتریان بالفعل در هر ماه برنامه ریزی کرده اید. تلاش های پیشین بازاریابی خود را تحلیل کنید تا مشخص شود به چه تعداد و چه شکل محتوایی، برای دستیابی به اهداف سازمانی خود نیاز دارید.
 

  • محسن عسگری